Each laid on other a staying hand To listen ere we dared to look And in the hush we joined to make. We heard, we knew we heard the brook. (Uit ‘Going for water’, Robert Frost, 1874 – 1963)

Each  laid on other a staying hand

To listen ere we dared to look

And in the hush we joined to make.

We heard, we knew we heard the  brook.

(Uit ‘Going for water’, Robert Frost, 1874 – 1963)

Ik houd ook van rivieren en stromen, bomen, planten en bloemen. Ik geloof dat God door de natuur tot ons spreekt. In mijn vrije tijd werk ik in de tuin. Ik geef de planten water, verwijder onkruid en verzorg de bloemen en planten met zorg en liefde. Ik voel mij verdrietig wanneer er bomen worden gekapt. In de boarding waar ik woon, Auxilium Home for Children, Avadi, hebben we planten, medicinale kruiden en bomen gepland die ons bloemen en fruit geven.

Mijn vriendinnen vinden het ook leuk om in de tuin te werken. Iedere dag na school geven we de planten water. Onze school is de Hogere middelbare meisjesschool van het onbevlekte hart van Maria. We hebben een werkgroep; ‘de groene revolutie’. Hiermee planten we bomen op de schoolcampus en vragen we met toneel en dans aandacht voor het milieu. Eén van de belangrijke onderwerpen hierbij is luchtvervuiling, veroorzaakt door rook en uitlaatgassen. Hierdoor ontstaat global warming. Ik probeer zelf de natuur te beschermen in mijn dagelijkse leven en mijn omgeving opgeruimd en netjes te houden. Ik heb ook meegedaan met een demonstratie georganiseerd vanuit onze school, waarbij we de straat zijn opgegaan met slogans als ‘red de natuur’, ‘hak geen bomen om’, ‘verspil geen water’ etc.. Ik houd echt veel van de natuur.

Geschreven door:

A. Arul Mary, Class XII