De Thomas Stichting voor Jongeren is op zoek naar een enthousiaste Penningmeester die een positieve impact wil hebben op het leven van kansarme kinderen in India.

De Thomas Stichting voor Jongeren zet zich al 30 jaar in voor de ontwikkeling van kansarme kinderen in India. Momenteel ondersteunen we zo'n 1300 kinderen in 16 kindertehuizen door financiële bijdragen te leveren voor hun levensonderhoud en onderwijs. Ons bestuur bestaat uit een gedreven groep van vier vrijwilligers tussen de 25 en 40 jaar, die met energie en toewijding werken aan de doelen van de stichting.

Als bestuur zijn we betrokken bij verschillende activiteiten, zoals fondsenwerving, communicatie, het beheer van ons donateurenbestand en contact met de Zusters in India. Maandelijks organiseren we vergaderingen, waarbij we elkaar om de maand telefonisch of persoonlijk ontmoeten. Bovendien reizen enkele bestuursleden jaarlijks naar India voor controles om toezicht te houden op de bestedingen en leefomstandigheden van de kinderen. Deze reis biedt een unieke ervaring waarbij je het land en de kinderen persoonlijk leert kennen, en je kunt met eigen ogen zien waarvoor we als bestuur werken. Dit zorgt ervoor dat je als vrijwilliger een sterke betrokkenheid voelt bij het doel van de stichting.

Wie ben jij

• Je bent in staat mensen te motiveren en te mobiliseren om actief bij te dragen aan onze doelstellingen
  • Je hebt interesse in ontwikkelingshulp en bent bereid om eens in de drie jaar naar India te reizen
  • Je denkt graag mee en hebt creatieve ideeën over de visie en toekomst van de stichting