Het Ontstaan van de Stichtingen

In 1986 vertrokken de twee zussen (Lucia (26) en Antoinette (25)) Schiebroek naar India om te werken voor kansarme kinderen. Lucia was net klaar met haar studie medicijnen en Antoinette had net haar studie HBOV afgerond. Samen vormden ze een goed team en beheerden ze samen een kleine dispensary gedurende een half jaar. Ter plaatse besloten de zussen om na terugkeer in Nederland 5 meisjes financieel te ondersteunen zodat ze de mogelijkheid hadden om een verpleegster opleiding te volgen in het Thomas Hospital in Chennai (voorheen Madras) zodat deze meisjes hierna op eigen benen konden staan.

Helaas overleed Lucia plotseling in Delhi aan een fatale longontsteking, vlak voor ze weer terug naar Nederland zouden gaan. Dit vormde de directe aanleiding om een Stichting op te richten om de geplande ondersteuning structureel voort te zetten: de Thomas Stichting voor Jongeren. Begonnen met dezelfde 5 meisjes als  hierboven beschreven, worden nu inmiddels 1300 kinderen die naar school gaan ondersteund.
De Stichting biedt kansarme kinderen in India financiële steun bij levensonderhoud en onderwijs zodat ze een toekomst hebben en na hun studie  voor zichzelf en eventueel voor hun familie kunnen zorgen. Zonder deze steun zijn deze kinderen kansloos en hebben ze een uitzichtloos leven. En dat willen wij zo veel mogelijk voorkomen!